Dersin Adı | Betonarme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MINT 250 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, betonarme ve betonarmeyi oluşturan malzemelerin davranış ilkelerini kavrayabilme, betonarme yapı elemanlarını ve davranış ilkelerini kavrayabilme, bu elemanlardan en çok kullanılan döşeme, kiriş, kolon ve temel gibi elemanları betonarme olarak teşkil edebilmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders betonarme, kiriş, kolon, döşeme ve temel konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Betonarmeyi oluşturan malzemeler, beton ve donatının özellikleri | Doğangün (2018) Bölüm 2-3 Syf 27-97 Ersoy, Özcebe (2016), Bölüm 1 Syf 1-77 |
2 | Taşıyıcı sistem seçimi | Doğangün (2018) Bölüm 4 Syf 99-158 Ersoy, Özcebe (2016), Bölüm 2 Syf 85-141 |
3 | Yapılara etkiyen yükler | Doğangün (2018) Bölüm 5 Syf 159-198 Ersoy, Özcebe (2016), Bölüm 3 Syf 145-181 |
4 | Kirişlerin davranışları | Doğangün (2018) Bölüm 7 Syf 381-413 Ersoy, Özcebe (2016), Bölüm 5 Syf 223-229 |
5 | Kiriş kesitlerinin hesap ve tasarımı | Doğangün (2018) Bölüm 7 Syf 414-471 Ersoy, Özcebe (2016), Bölüm 6 Syf 231-294 |
6 | Kirişlerde kesme etkisi | Doğangün (2018) Bölüm 7 Syf 472-502 Ersoy, Özcebe (2016), Bölüm 7 Syf 459-632 |
7 | Kirişlerde burulma etkisi | Doğangün (2018) Bölüm 7 Syf 503-515 Ersoy, Özcebe (2016), Bölüm 8 Syf 649-675 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kolon boyut ve donatılarına ilişkin koşullar | Doğangün (2018) Bölüm 8 Syf 537-550 Ersoy, Özcebe (2016), Bölüm 4 Syf 208-214 |
10 | Kolonların davranışları | Doğangün (2018) Bölüm 8 Syf 503-515 Ersoy, Özcebe (2016), Bölüm 4 Syf 551-634 |
11 | Tek yönlü döşemelerin tasarımı | Doğangün (2018) Bölüm 6 Syf 215-238 Ersoy, (2016), Bölüm 1 Syf 1-10 |
12 | Çift yönlü döşemelerin tasarımı | Doğangün (2018) Bölüm 6 Syf 246-259 Ersoy, (2016), Bölüm 1 Syf 30-46 |
13 | Temellerin sınıflandırılması | Doğangün (2018) Bölüm 12 Syf 705-716 Ersoy, (2016), Bölüm 2 Syf 125-130 |
14 | Tekil, sürekli ve radye temeller | Doğangün (2018) Bölüm 12 Syf 721-775 Ersoy, (2016), Bölüm 2 Syf 137-202 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Adem Doğangün,Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı, Birsen Yayınevi, Ocak 2018, ISBN: 9789755113104 Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Betonarme, Evrim Yayınevi, 2016, ISBN: 9789755032337 Uğur Ersoy, Betonarme 2 Döşeme ve Temeller , Evrim Yayınevi, 2016, ISBN: 9789755032061 Zekai Celep, Betonarme Yapılar, Beta Basım Yayım, 2018, ISBN: 9759540548 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği (TBDY 2018) http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/03/20180318M1-2-1.pdf TS500 (2000) Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kurallar, TSE https://web.itu.edu.tr/mdaskiran/wp-content/uploads/2014/09/TS500.pdf TS498 (1997) Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Yüklerin Hesap Değerleri, TSE |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | ||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 130 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnşaat teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak | X | ||||
2 | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yorumlayabilmek ve teknolojileri uygulayabilmek | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | Alanında yapılan imalatların kontrolü ve belgelendirmesini yapabilmek | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili problemleri tanımlayabilmek ve çözüm üretebilmek | X | ||||
6 | Alanıyla ilgili proje yapabilmek veya yapılan projelerde sorumluluk alabilmek | X | ||||
7 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | |||||
9 | İngilizceyi Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanı ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak | |||||
10 | İnşaat teknolojisi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |||||
11 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest